Gyakran ismételt kérdések

Futás

Életemben nem futottam, ez a program (START, CÉL)  akkor is nekem való?


Semmi gondot nem okoz, ha most szeretnél el-vagy újrakezdeni futni. Segítünk neked mindenben!




Én már futok pár hónapja és/vagy éve, akkor nekem kell futóedző és edzésterv?


Ha a célod a teljes megújulás (belső és külső), akkor mindenképpen javasolt a testmozgást a célodhoz igazítani. Ugyanis nem mindegy a futás időtartama, hossza, intenzitása és gyakorisága sem. És ami legalább ennyire fontos, egyedül képesek vagyunk túlterhelni vagy éppen megóvni magunkat. A futó edző segít az optimális testmozgás meghatározásában a célod eléréshez.




Milyen egészségügyi problémával nem futhatok?


Minden olyan esetben, amikor kérdés merül fel az ügyben ajánlott orvossal konzultálni, hogy engedélyezett-e a sportolás.




Miért jó, ha lesz “saját” edzőm?


Tudsz hozzá fordulni bármilyen kérdéssel, problémával, motivál, ünneplitek a sikereket, együtt követitek a haladást és nem neked kell kitalálni, hogy mit-mikor-mennyit fuss és megvéd attól, hogy túlterheld magad és ezért elveszítsd a motivációdat.




Hogy néz ki egy futó edzés? El kell mennem valahová? Ott lesz majd Sanyi is?


Mivel az edzésterv online, amit előre megkapsz, bárhol tudod teljesíteni. Az IntegRun cél programban a TrainingPeaks program segítségével a teljesítést követően azonnal látni fogja Sanyi, hogy végeztél a futással.




Mennyit kell majd futnom?


Ez az egyéni célodtól és az aktuális edzettségi állapotodtól függ. Az előzetes kérdőív és a személyes(online) elbeszélgetés alapján fogjuk meghatározni. Itt nem a maximális teljesítmény és a versenysportra való felkészítés a cél, sokkal inkább az önbizalom építés testben- lélekben.




Ha lebetegszem a program alatt, mit csináljak?


Betegeség esetén - ha fel kell függesztened a mozgást átmenetileg - Sanyival konzultátok majd a teendőről. Elkéozelhető, hogy a kiamaradás hossza miatt újra lendületbe kell hozd magad, éppen ezért Sanyi 1 alkalommal módosítani fogja a START programod eredeti edzéstervét, a CÉL program esetén pedig a következő havi edzéstervedet módosítja majd.




Mennyire lesznek nehezek a futások és mennyi időt vesz igénybe egy edzés?


A jelmondatunk ebben az egyénre szabott reális célok kitűzése. Az edzések célja nem az, hogy nehezek legyenek, hanem sokkal inkább az lesz, hogy teljesíthető legyen és az elérendő célod megvalósulását segítse elő, mindezt úgy, hogy sikerélményed legyen.




Mi történik, ha kimarad egy edzésnapom?


Természetesen ilyen elő szokott fordulni mindenkivel. Ha egy nappal eltolod az egész tervet, nem fogsz okozni semmiféle problémát magadnak.




Mire lesz szükségem a futó edzésekhez?


Sportóra hiányában sok fajta letölthető alkalmazás közül lehet választani, amivel rögzíteni tudod a megtetett távot, időt, sebességet. Ilyen például a Strava nevű alkalmazás. Ha az IntegRun CÉL programot választod, akkor a TrainingPeaks nevű alkalmazást biztosan használni fogjuk, ez is egy hasonló alkalmazás, ebben fogod kapni az edzéstervedet és itt követi nyomon Sanyi majd az edzéseidet. Persze több adatot tudsz mérni sportórával, amelyek ma már elérhető árúak, de nem feltétele az edzéseknek.





IntegRun coaching

Kész cselekvési tervet kapok, hogy mit csináljak az életemmel? Vagy nekem ne mondd meg a tutit.


Sem cselekvési tervet, sem megoldást nem adok és nem mondok senkinek, olykor persze ajánlok könyvet, módszert, tippeket, gyakorlatokat. Azonban egy segítő szakember, nem játszik gurut, nincs nála a bölcsek köve és nem mondhatja meg, hogy mit csinálj. Én abban segítek, hogy jobban megértsd és megismerd magad, a gondolataidat és érzéseidet, a problémáid gyökerét, meg tudd fogalmazni tisztán a szükségleteidet és segítek abban, hogy a megfelelő lépéseket meg tudd tenni abba az irányba, amiért megkerestél. Segítek kívülről ránézni a helyzetedre, hogy megtaláld saját magadban azokat a válaszokat, amik előre visznek téged.




Miért furduljak szakemberhez? Vagy beszélgetni a barátaimmal, családtagjaimmal is tudok.


Objektív, külső szemlélőként tekintek a problémádra, ebben a kapcsolatban nem célom, hogy barátok legyünk. Nem áll érdekemben semmilyen megoldási javaslat, nincs bennem ítélkezés a problémád kapcsán. Őszintén, nyitottan és elfogadóan fordulok feléd, azonban elfogulatlanul. Abban segítek, hogy 100%-ig önmagadra tudj reflektálni egy meghatározott cél mentén, amivel felkerestél. A kérdéseim (és egyéb intervencióim) célja nem a kíváncsiságom csillapítása, hanem minden esetben, hogy téged abban segítselek, hogy előrébb juss. Titoktartási kötelezettségem van, így bármit meg tudsz osztani velem, amit a barátaiddal/családoddal nem feltétlenül szeretnél.




Mi van, ha nem vagyok lelkis típus? Vagy nem hiszek ezekben a dolgokban.


Nem is kell hinni. Inkább hidd azt, hogy bármilyen problémád is van, annak nem kell megoldatlanul maradnia. A racionalitás is azt kívánja, ha van egy problémánk, minden eszközt ragadjunk meg annak megoldására. Egyediek vagyunk, azonban mindannyiunkban működnek bizonyos lelki mechanizmusok, vannak vágyaink, céljaink, gondolataink, érzéseink, szükségleteink, kapcsolódunk önmagunkhoz és a világhoz, még ha nem is tudatosan. Így függetlenül attól, hogy ezeknek nem tulajdonítunk jelentőséget még ott vannak. Ha túl sokáig nem foglalkozunk önmagunk ezen meghatározó részével, az előbb utóbb problémához vezet. Segítek az eddig ismeretlen oldaladdal felvenni a kapcsolatot, hogy minél gyorsabban megoldódjon a helyzeted.




Mi az az önismeret? Mikor ismerem igazán magam?


Ha az önmagunkról kialakított kép mind inkább egyezik a mások rólunk kialakított képével.

Ha egészen pontosan tudjuk, mik az erősségeink, a tulajdonságaink, ezeket előnyünkre tudjuk használni. Ha pontosan tudjuk, hogy mik a legfontosabb értékek számunkra, amelyek alapján számunkra jó döntésekeket tudunk hozni, amelyek összhangban vannak velünk.

Hogy melyek a kevésbé előnyös tulajdonságaink és ezeket is elfogadtuk. Ha megértettük és elfogadtuk, hogy miért váltunk azzá, akik most vagyunk, ha szeretjük önmagunkat.

Ha felelősséget vállalunk az életünk alakításáért, a saját jóllétünkért, nem rendelődünk alá másoknak vagy nem akarunk mindent irányítani.

Ha tudjuk önmagunk határait, tiszteletben tartjuk azzal, hogy mások számára is kijelöljük őket és mi is tiszteletben tartjuk mások határait.

Ha képesek vagyunk ráhangolódni önmagunkra: az érzéseinkre, a szükségleteinkre, azokat megfogalmazzuk magunknak, másoknak és ezek szerint cselekedni.

Ha képesek vagyunk kapcsolódni másokkal és mások szükségleteivel. Ezeket összhangba hozzuk a miénkkel.

Ha meg tudjuk fogalmazni saját vágyainkat, céljainkat, teszünk értük, elérjük azokat, és merünk hibázni menet közben.
Ha egyensúlyban és harmóniában vagyunk.




Én már csak ilyen vagyok. Nem tudok változni.


Minden ember képes változni. A változás nem más, mint egy tanulási folyamat, amely során eddigi szokásainkat, viselkedésünket újakra cseréljük. Az eggyel fentebb említett önismereti folyamat ebben segít mindenkit. Tehát a változás egy tanulási folyamat, amelyben a segítő szakember lesz a kísérőd. Hiszek benne, hogy ez a legfontosabb tanulni való.




Nem kérek segítséget, egyedül kell megoldanom.


Ez már alapjában véve is megvizsgálandó. Ez a meggyőződés megakadályozhat az élet többi területén, hogy másokra támaszkodj. Sokszor magányt, az egyedüllét érzését okozza és sokszor túlterheltséghez vezet. Érdemes megvizsgálnod, hogy számodra mit jelent a segítség kérés. Kiszolgáltatottságot? Gyengeséget? Bizalmat, amivel csínnyán kell bánni?Vagy valami mást? Miért kellene egy megoldandó problémáddal kapcsolatban egyedül gyötörnöd magad, ha létezik olyan szakember, aki ezt tanulta és napi szinten segít másoknak ebben? A problémádat egyedül te fogod megoldani, én csak segítek, hogy felgyorsuljon a folyamat. A segítségkérés pont, hogy a bártorság, az erő és elszántság jele.




Aki nem élte át ugyanazt, ami velem történt, nem is értheti igazán.


A segítő szakember egyik legfontosabb képessége az empátia, amit fejleszt. Ami azt jelenti, hogy képes vagyok más helyzetébe beleélni magam, átérezni, hogy milyen érzések lehetnek benned, mindeközben tudatosan figyelek arra, hogy ne vonódjak be túlságosan (sokszor ezért nem is baj, ha valamit nem úgy éltem meg, mint a kliensem), így a tisztán látásom segítséget nyújt.