3 perces légzőgyakorlat – reggel, délben, este

Miért végezzük?

A légzésre, azaz a testünk működésére fordított figyelemmel, ha pár másodpercre is, de elengedjük a gondolatainkat. Ez különösen akkor hasznos, ha problémánk van és azon jár az eszünk, feszültek vagyunk. Sokszor nincs fél - 1 óránk arra, hogy kimenjünk sétálni, de sokat tehetünk napjában 3 × 3 percben ezzel a gyakorlattal.


Miért a légzés?

A légzés állandóan velünk van és a megfigyelése által segít az önmagunkkal való kapcsolódásban.

Fontos, hogy a gyakorlattal nem akarjuk megállítani a gondolatainkat vagy kiüríteni a fejünket. Észre fogjuk venni, hogy elterelődnek a gondolataink, de ez nem baj. Amikor észrevesszük, hogy gondolkodunk, visszairányítjuk a figyelmünket a légzésünkre. Ezzel gyakoroljuk a gondolatok elengedését. Rendszeres gyakorlással kialakul egy megfigyelői pozíció, amiben észrevesszük a tapasztalásainkat, érzéseinket, testi érzeteinket, gondolatainkat, de nem süllyedünk bele azokba.

A gyakorlat rávezet bennünket arra, hogy a gondolataink múló epizódok.

Minél többet gyakoroljuk, annál inkább tudjuk a figyelmünket irányítani a légzésünkre, annál tudatosabbak leszünk.


Amikor figyeljük a légzésünket és közben ránk tör a viszketés például, jönnek a gondolatok, tudatosítjuk a testi érzeteinket, azt is megmutatják, hogy mindezek örökös változásban vannak és megtanít elengedni a késztetést, hogy kontrollálni akarjuk a tapasztalásainkat, helyette inkább nyitottan forduljunk feléjük.





Minél többször csináljuk, annál jobb. Kitűzhetünk fix napszakokat, amikor gyakoroljuk, például ebédidőben, de akár egy padon is végezhetjük, ha sikerül kijutni a szabadba.


Legyetek türelmesek és ítélkezés mentesek magatokkal, ez is egy tanulási folyamat!


Ne feledjétek nincs jó vagy rossz gyakorlás, nincs tökéletes gyakorlás. A megfigyelés és a tapasztalás a lényeg.


Sportolóknak, életmódváltóknak kifejezetten ajánlom.



Instrukciók és hanganyag


0. Üljünk vagy feküdjünk le. Ha leülünk, vegyünk fel egyenes testtartást.


1. Tudatosítás

  • Milyen gondolatok járnak a fejünkben most?

  • Milyen érzések vannak bennünk?

  • Milyen testi érzeteink vannak? Hol érezzük a testünkben?


2. Fókuszálás

  • A figyelmünket a be és kilégzésre irányítjuk.


3. Kiterjesztés

  • A figyelmünk kiterjesztése a teljes testünkre. Kellemetlen testi érzet, feszültség megtapasztalása, oldása.


Hanganyag

https://drive.google.com/file/d/1gYEa07LmEXqr_lMvKwVpTt_cfJWqhY53/view?usp=drivesdk


IntegRun - a te utad a mi küldetésünk.


Ha tetszett a bejegyzés, köszönjük a lájkot. Ha van olyan ismerősöd, akinek éppen jól jönne a bejegyzés tartalma, köszönjük, ha továbbítod számára.


És hogy mi az az IntegRun módszer?

Az IntegRun módszer a belülről induló változást tartja fókuszban a te saját célodat szem előtt tartva.Az IntegRun módszer nem más, mint lélek(sz)építés a személyes célodnak megfelelően, amelyhez hozzátartozik a futás (Intuitive Running), a hozzád leginkább passzoló táplálkozás, de mindenekelőtt az önmagaddal való összhangba hozás. ​Egy coaching szemléleten alapuló belső és külső megújulást támogató személyre szabott folyamat, amely nem csak életmódváltó program, bár kétségtelen, ez egy pozitív mellékhatás. A folyamat annyira egyéni, hogy mindenki maga dönti el, mennyit szeretne a belső megújulással és mennyit a sikeres és lehetőleg végleges életmódváltással foglalkozni – de menet közben még az is kiderülhet, hogy a kettő összefügg egymással.

Recent Posts

See All