Hogyan pihenjünk futások között?

Arról rengeteg helyen lehet olvasni, hogy hogyan is kell edzeni, hogy elérjük a céljainkat. Ezzel szemben, kevésbé sem megfelelő mennyiségben hallunk a pihenésről, holott ez ugyanolyan fontos mint maga a teljesítmény leadása. Sőt.

Egyáltalán miért kell pihenni?


Ugye ez mindenkinek egyértelmű? Hagynunk kell a testünknek időt arra, hogy regenerálódjon az igénybevétel után, hogy aztán újra gond nélkül tudjunk teljesíteni. Ezzel is óvjuk magunkat a sérülésektől, a túledzéstől is. Szerencsére, ennek nagyon sokféle módja van, hogy ezt megtegyük. Legyen az passzív, vagy aktív. Utóbbi számít annak, amikor valami mozgást végzünk, de nem terheljük vele meg nagyon magunkat (nem megy fel magasra a pulzus). A passzív pedig egyértelműen az, amikor heverészünk ugyebár....:) itt egy pár példa:


Aktív pihenés:

  • Túrázás

  • Úszás

  • Jóga / hengerezés


Passzív pihenés:

  • Alvás

  • Olvasás

  • Netflix&Chill



Akkor én mindig pihenek, hiszen minden este alszom...


Persze, mondhatná ezt mindenki. Ebben az esetben akkor van probléma, ha nem úgy és/vagy nem annyit alszunk esténként amennyit kéne. Ugyanis vannak híresen rosszul alvó emberkék, akik ilyen formában önmagukban nem igazán tudják kipihenni magukat. Az esetükben, egy-egy ilyen aktív vagy passzív pihenő beiktatása elég nagy pozitív hatással lehet, akár az egész életvitelére is, nem csak a sportban. Egy jól alvó embernél is előfordulhat, hogy egy kemény nap után nem elegendő a 8 óra alvás. Ilyenkor érdemes a pihenésre picit több időt fordítani, hogy megadjuk azt a testünknek amit szeretne! Figyeljünk a testünkre, mert mindenféle segítséget megad jelzés formájában!


Aha, akkor életemben először elmegyek teniszezni!


Ne tedd. Semmi olyan ne csináljunk aktív pihenő alatt, ami ugyan nem nagy megterhelés, csak elég komoly kitámasztásokkal, hirtelen irányváltásokkal, és bizonyos futáshoz nem annyira szükséges testrészeknek a ruganyosságára és erejére lenne szükség. Példának okáért ne most kezdjünk el teniszezni, hogy a vállunk kiugorjon a helyéről, de az biztos, hogy a kitámasztások végett izomláz várható a fenekünkben is, a nem megszokott terhelésről. Ugyanúgy ha jégkorongozni szeretnénk, vagy focizni, kézilabdázni, squasholni stb. Ezek mindegyike hátráltathatja a regenerációnkat.

Természetesen helyén kell kezelni ezt is. Aki szokott focizni a haverokkal, arra ez nem igazán vonatkozik.


Ne feledjétek, aki nem pihen, azt fogja elérni, hogy ne tudjon mást csinálni csak pihenni! :)


Lényeg a lényeg, ahogyan fent is írtam, figyeljünk arra, hogy az egészünk egyensúlyához mire van szükségünk, és akkor nagy baj nem érhet minket! :)


Hajrá mindenki!

Sanyi

16 views