Lassan járj, tovább érsz - Orsi már túl van a 15. héten is

Kulcs a rugalmasság és az önbecsülés

Ebben a részben megbizonyosodhattok róla, hogy Orsi egyre rugalmasabban kezeli a kihívásokat, nem csügged, hanem elfogadóan új megoldásokat keresve, kitartóan halad előre.


Mint ahogyan azt már tudjátok, az IntegRun módszer egyik alappillére a reziliencia, a rugalmas alkalmazkodás fejlesztése, ami abban segít, hogy ne adjuk fel az első akadálynál, ne higgyünk a belső monológnak, hogy nekünk ez nem megy, legyen ez életmódváltás, vagy életvezetési problémáink megoldása.


Ragaszkodni egyetlen megoldáshoz a legtöbbször nem célravezető, új és más utak keresése viszont a segítségünkre lesz az életünkben: magánéletben, munkában, sportban, életmódváltásban és a változások kezelésében.


Rugalmasság kell az életünk változásaihoz, a kihívások kezeléséhez, a megoldásokhoz. Hogy képesek legyünk kitágítani a gondolkodásunkat, hogy ne ragadjunk bele helyzetekbe, ne adjuk fel. Hogy meglássunk más vagy új lehetőségeket, legyen az életmódváltás, magánélet vagy munka, és nem utolsó sorban önmagunk.


Kifelé a hullámvölgyből - vissza a futáshoz, kísérletezés, hangulat és önkép


  • Orsi lélekben már nagyon készül a futásra, végre újra kezdheti (az írása óta már el is kezdte és egyéni rekordokat döntöget 😉)

  • már csak egyetlen cél van a táplálkozásban: az egészséges nasik beépítése

  • új feszültségcsökkentő módszerek a félelmek és feszültség kezelésében

  • felismerés, hogy a hangulatunk mekkora befolyással van önmagunk megítélésére

A 15. héten is túl az IntegRun CÉL programban

A 15. hét vége is elérkezett, újabb három hét repült el. Volt fent és lent is, szokás szerint, talán lentből kicsit több, de ennek is megvan az oka.



Nincs megállás - alternatív mozgásformák és kötelező pihenés

Még mindig nem futok, de Sanyival már kitűztük a kezdés hetét, ami július utolsó hete lesz, már nagyon várom. Az elmúlt három hétben a fő mozgásformám a gyaloglás volt, de részt vettem Fanni online élő edzésén, Anyáéknál felültem a szobabiciklire és megszerettem a step cardiot is. Az elmúlt egy hétben viszont nem edzettem egyáltalán, de ennek oka van, kihúzták két bölcsességfogamat. Szerencsém volt, mert tényleg csak húzni kellett, így legalább az arcom nem dagadt fel és varrni sem kellett, de a gyógyulás ettől még hosszú folyamat és fájdalmas, de már sokkal jobban érzem magam. Jövő héten újra visszatérek az edzéshez, a kerékpározáshoz is és reményeim szerint mire újraindul a futás már csak egy rossz emlék lesz a foghúzás (legalábbis a következő alkalomig, de az már tényleg az utolsó lesz majd).



Legyünk magunkkal elnézőek nehéz helyzetekben és keressünk új alternatívákat

A meleg, a foghúzás miatti stressz és az általános nyári lustaságom oda vezetett, hogy az egyik kitűzött mikro célt, ami a házi egészséges nasik készítése és fogyasztása, nem teljesítettem. Vagyis ez egy enyhe kifejezés, mert csúfos bukás volt a dolog, mivel bolti rágcsákat eszegettem. Kittivel az elkövetkezendő időszakra most csak azt az egy célt tűztük ki, hogy ezek újra kikerüljenek az étrendemből és gyümölcsökkel, zöldségekkel, házi mártogatósokkal vagy jégkrémekkel helyettesítsem őket. A másik célt viszont, ami a puffasztott rizs lecserélése volt, egész ügyesen sikerült pipálni, találtam három féle lapkenyeret is, amit tudok venni a boltban és egész jó értékekkel rendelkezik. Ráadásul szerintem finomabbak is, mint a pufirízs. Ezek mellett Apukám házi kovászos ciabattáját és bolti teljes kiőrlésű kiflit, kenyeret ettem még, de majd ha már tudok rendesen rágni, visszatérek a lapkenyérhez.




Feszültségcsökkentés nehéz helyzetekben

Az elmúlt három hétben szerencsére nem ért annyi forrásból stressz, mint általában, de azt nem mondom azért, hogy nyugodt voltam. ☺ A fő forrása a szorongásomnak egyértelműen a fogorvos és a bölcsességfogaim húzása volt. Először a félelem, utána pedig a fájdalom és a gyógyulás miatt. De ezen kívül, mintha az univerzum megérezte volna, hogy a tűrőképességem határán állok, szinte minden más terén az életemnek nyugalom volt. A munkahelyemen most egy picit csendesebb periódus van, amit igyekszem kiélvezni, mert az elmúlt évek tapasztalata alapján ez csak a vihar előtti csend.

Viszont így teljes mértékben tudtam arra koncentrálni, hogy ezt az egy stresszforrást körbejárjam minden oldalról és új módszereket próbáljak ki.

  • Próbálkoztam meditációval, ami eddig inkább kevesebb, mint több sikerrel járt, az agyam nem tud lecsendesedni, inkább kihasználja a csöndet, hogy még jobban felpörögjön, de remélem idővel ez is alakul majd.

  • A másik módszer, amivel próbálkoztam, és ez úgy néz ki, hogy egészen hatásos is, a hasi légzés. A légzésemre való koncentrálás eddig is megnyugtatóan hatott, szóval ez nem is ért annyira meglepetésként.

  • Ami még nagyon bejött, az a ventilálás – alkalmaztam ezelőtt is, csak nem tudtam, hogy ez a neve. Főként a Páromnak és az egyik barátnőmnek szoktam ventilálni, őket néha még összezavarja és megoldást szeretnének keresni, felajánlani, de nekem elég az ilyenkor, hogy kiadom magamból, ami a szívemet nyomja.

A fáradtságom nem csökkent, de nem sokára egy hét szabadságra megyek, elmegyünk feltöltődni a Balatonhoz, remélem onnan frissebben és nyugodtabban fogok majd visszatérni.




Önkép és hangulat

Azért persze nem minden fenékig tejfel – az önképemmel még mindig vannak problémák. Értem ezt úgy, hogy néha nagyon jól érzem magam a bőrömben, büszke vagyok arra, amit elértem, és hogy mennyire sokat fejlődtem az elmúlt három hónapban. Aztán valami bekattan és újra csak azt látom, hogy nem úgy nézek ki, ahogy szeretnék, hogy volt már sokkal jobb is az alakom és hogy mennyire sokat kell még dolgoznom, amíg elérem a célom, ez milyen messze van.

Csak a nézőpont a különbség a két hangulat között,

mégis nehéz negatívból pozitívba váltani. Mindenkinek vannak szerintem ilyen időszakai, úgyhogy szerintem nem kell sokat magyaráznom ezt.

Szerencsére van kihez fordulnom, amikor a negatív érzések kerítenek a hatalmukba és miután kibeszélem magamból egyből jobb lesz és könnyebb újra azt látni, hogy haladok az úton és minden egyes nappal közelebb vagyok ahhoz, aki lenni szeretnék. Nem csak külsőleg, hanem belsőleg is.

Ami még az elmúlt időszakból hatalmas pozitívum volt számomra: az In Balance (testi-lelki egyensúly) csoport 21 napos kihívásában részt vettem, ami plusz támogatás volt az utam során, ráadásul nagyon élveztem is, tanultam a lányoktól, nem is keveset. Az aktivitásom pedig meghozta gyümölcsét, megnyertem az ajándékokat! ☺

Ami pedig ebben a legérdekesebb volt számomra, hogy aznap derült ki, hogy nyertem, amikor kihúzták a fogaimat. In Balance ugyebár, itt is megvolt az egyensúly – valamit elvesztettem, de kaptam is, nincsenek véletlenek.


Határozottan úgy érzem most, hogy a hullámvölgyem végéhez értem és újra egy emelkedő periódusban vagyok, bár azért kisebb gödrök még vannak. A futáshoz való visszatérésem hete kitűzve, a stressz kezelésével is haladtam és a táplálkozás részt sem éreztem most annyira rossznak, mint az ez előtti időszakban. Bár utóbbi esetében a nasik miatt volt némi visszaesés, szerencsére ez nem borított fel teljesen mindent. Messzire jutottam már az úton, még úgy is, hogy az utóbbi időben nem futólépésben haladtam.

De lassan járj, tovább érsz – így tartja a mondás is.


HAJRÁ ORSI!💪😊



Hiányzik a testi-lelki egyensúly? Életmódot váltanál? Előtérbe került az egészséged? 

Sok mindent kipróbáltál már?

Mi segítségedre lehetünk, fordulj hozzánk bizalommal. Az IntegRun módszer külső-belső megújulást egyszerre hozó módszer, egyedülálló Magyarországon. Élj a lehetőséggel.Itt találod csomagajánlatainkatés itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot, ha kérdéseid lennének. Kövess bennünket a Facebook-és az Instagram-oldalunkonis, hogy ne maradj le aktuális híreinkről, tartalmainkról, tippjeinkről. 

15 views

Recent Posts

See All