Megsérültem! Hogyan tovább?

Na jó, de mi történt, hol fáj, mikor fáj?


Ezek igazán fontos kérdések tudnak lenni ebben a témában, ugyanis gondoljunk bele, egy bokaficam is lehet pár nap kihagyás, de lehet több hét is akár. Emberek vagyunk, különbözőek, szóval ekkora eltérések is lehetnek.





Amint behatároltuk a problémát, amennyiben komolyabb dologról van szó, érdemes külső segítséget igénybe venni, gondolok itt szakember segítségére (például gyógytornász, fizioterapeuta stb.), nekem az a személyes javaslatom, hogy olyan szakembert válasszunk, aki azért a sportban jártas valamennyire, ugyanis lehetnek negatív tapasztalatok is olyan orvosoktól, akik a "nosport" mozgalmat favorizálják.







Miután tünetmentesre kezeltük a problémát, és a zöld utat kaptunk, elkezdhetünk mozogni. Nagyon fontos, hogy ne ott folytassuk, ahol éppen a sérülés előtt tartottunk. Elég evidensnek tűnik ez ugyan, de fontos elmondani, mert sajnos láttam már ilyet. Ezzel fennáll a kockázata annak,hogy a sérülésünk visszatér, vagy a szervezetünk nem bírja a strapát. Persze, ez csak azokra az esetekre igaz, amikor heteket kellett kihagyjunk sérülésünk miatt. Amikor két napot pihentünk egy kifordult boka miatt, azzal azért minimális óvatosság mellett de lehet folytatni közel ugyanott. :)

Ennek a hölgynek az arcára van írva a fájdalom. Ez az amit el szeretnénk kerülni. Több hét kihagyás után, szépen fokozatosan emeljük a terhelést mennyiségét és intenzitását, hogy a szervezet le tudja követni a mozgás újrakezdését, ugyanis ennek a fonalnak a felvételéhez idő kell. Persze az elvégzett edzésmunka ilyenkor is beépül, és függően attól, hogy kiről van szó, pár hét alatt vissza lehet állni a normális szintre.


Oké, de mennyi az annyi?

Konkrét példa kell? Oké, adok! Ha mondjuk te átlagban heti 3x10km-t szoktál futni, és ebből kihullasz egy komolyabb húzódás miatt 3 hétre, akkor jobb ha az újrakezdéskor az első két héten bőven elég lesz ha a heti 3 futásán 4-6km-t fut mindegyik alkalommal, azt is alacsony intenzitáson, amiben nem fárad el! Lehet beletenni pár inzentívEBB részt, de semmiképpen se az elején tervezzünk egyénit futni! Hajlamosak beleesni ebbe a hibába az emberek ugyanis sokan ilyenkor tele vannak energiával, ha pedig túltoljuk, kíméletlenül büntet a szervezet, izomláz, vagy a sérülésbe való visszaeséssel.

Jó futást mindenkinek! :)

Sanyi


Ha segítségedre lehetünk, keress meg bennünket. Az IntegRun coaching alapú életmódváltó módszere egyedülálló Magyarországon és megoldást kínál a problémáidra. Élj a lehetőséggel. Itt találod csomagajánlatainkat és itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot, ha kérdéseid lennének. Kövess bennünket a Facebook- és az Instagram-oldalunkon is, hogy ne maradj le aktuális híreinkről, tartalmainkról, tippjeinkről. 
73 views

Recent Posts

See All