Orsi a 3. mérföldkőhöz érkezett a féléves programunkban

Updated: Jul 27

9 hét után egyre többen jelzik vissza: látszik a változás.


Orsi motivációs pólója. És az ő szavai, amelyek végig kísérik az útján.

Elérkezett a 9. hét is. Az elmúlt 3 hétben voltak nehézségek, hullámvölgyek és hullámhegyek, mindemellett Orsi egyre magabiztosabban veszi az akadályokat és nem csak az életmódváltásban.

Halad előre. Lépésről-lépésre.

(Orsi korábbi beszámolóit itt olvashatjátok az első 3 hetes és második 3 hetes időszakáról.)


A kezdetek

Orsival március 31-én kezdtük a közös utat. A kezdetekkor így fogalmazott.


Küzdök a stressz kezelésével, jelentős súlyfelesleggel, és a táplálkozás területén is vannak problémáim (túlevés, stresszevés). Már egy ideje érlelődött bennem az elhatározás az életmódváltásra, de nem tudtam, hogy kezdjek hozzá úgy, hogy az ne csak ideig-óráig tartson.
Eddig általában 3 hetet – 1 hónapot követően mindig feladtam a próbálkozásaim, de most, a harmadik hét végén még mindig ugyanolyan motivált vagyok, talán még jobban is, mint amikor elkezdtem a folyamatot.

Most - júniusban - itt tartunk

Édesanyám a hétvégén azt mondta, hogy nyugodtabbnak és magabiztosabbnak tűnök, annak is érzem magam.
Már fizikailag is látszik a változás, egyre többen kérdezik, hogy fogytam-e, én pedig büszkén válaszolom, hogy igen. Az induláshoz képest 6 centivel kevesebb a csípőm kerülete, 7 centivel pedig a derekamé. A mérleg pedig kb. 4 kilóval mutat kevesebbet (bár itt vannak kétségeim, hogy helyes volt-e a 9 héttel ezelőtt mért súlyom, mert mint kiderült a mérleg, amin eddig méredzkedtem elromlott).


Orsi 3. részletes beszámolója következik


Az elmúlt 3 hét tapasztalatai

És elmúlt a kilencedik hét is, újabb három hetet tudok a hátam mögött. Ez a három hét sem úgy alakult, ahogy terveztem, de hát, ha minden úgy menne, ahogy eltervezem és elképzelem, hol maradna a kihívás és hogyan fejlődnék?


Kezdjük a futással, mert ez a rész most rövid lesz sajnos. Már kb. két hete nem voltam futni, mert újra előjött a sípcsont problémám, de ezúttal annyira, hogy egy csütörtöki futás alkalmával a felénél jártam a napi mennyiségnek, amikor fel kellett adnom. Utána sírva vánszorogtam haza, és próbáltam nem megállni, mert tudtam, hogy ha megállok, nem fogok elindulni. Akkor gyorsan dobtam a lábaimra egy-egy jégakkut (mert vendégeink jöttek kb. 10 perccel később), és így szerencsére a fájdalom elviselhetőre csökkent. Látszik, hogy nem vagyok egy sportember, egész életemben nem sportoltam, néptáncoltam pár évig, de az teljesen másfajta igénybevétel volt. Nehéz is magamra sportolóként gondolni, részben pont ebből kifolyólag, de igyekszem ezen is változtatni. Azóta egyébként újra beleszerelmesedtem a biciklizésbe és igyekszem erősíteni a lábaimat is. A fájdalom már sokat csökkent, de még mindig jelen van, de remélem, most már nemsoká újra mehetek futni, nagyon hiányzik. Ezt mondjuk nem is gondoltam volna, amikor elkezdtem a programot, hogy ennyire meg fogom szeretni ezt a sportot.


A szerző

Orsi kreatív kísérletezésbe kezdett és nem csak biciklizik, hanem erősítő edzéseket is végez és már nagyon várja, hogy a futóedzések ismét a mindennapjai részévé váljanak.


A táplálkozás szempontjából sikerül folyamatosan nagyjából azonos szinten teljesíteni, Kitti a legutóbbi konzultációnkon is rengeteget dicsért, az alapelveket jól tartom, és mindig kapok új kihívásokat is. Talán ezt a részt élvezem a legjobban, viszonylag ösztönösen is megy és imádok új dolgokat, ízeket, párosításokat kipróbálni. Az utóbbi időben már azzal is kísérletezek néha, hogy a kedvenc ételeimet hogyan tudom táplálóbbá tenni. Úgy érzem, hogy az is egy hatalmas előrelépés, hogy ha mondjuk eszek sült krumplit vagy egy fagyit, akkor nincsen bűntudatom már, vagy csak elvétve, pedig amikor kezdtem még minden egyes alkalommal rosszul éreztem magam, ha előfordult.


A szerző

Orsinál a legnagyobb áttörést az jelentette, hogy feloldottuk a korábbi hiedelmeit:

  • az egészséges táplálkozás egyenlő a saláták fogyasztásával,

  • le kell lemondania a számára kedves ételekről.

És emellett megtapasztalta, hogy a kreativitását megélheti, mert mostanra már imád kísérletezni és új ízeket kipróbálni, kinyílt számára az ízek világa.

Nem utolsó sorban pedig mostanra hosszú távon működő rendszerré alakultak az új táplálkozási szokásai.



A harmadik pillér, a tudatosság. Ez még mindig a legnehezebb, elkezdtem a Mariann által ajánlott Mindfulness alapú munkafüzetet, de újra kell kezdenem, mert az utóbbi időben erre már a mentális energiáim nem futották. Valamiért mostanában nagyon fáradtnak, kimerültnek érzem magam, de nem fizikailag. Amikor hazaérek délután munka után, már csak vegetálni lenne kedvem őszintén szólva. Igyekszem ezen a téren is fejlődni és rájönni, hogy ez a mentális fáradtság honnan ered, sejtésem már van szerencsére. Ettől eltekintve már tudatosabb vagyok, egyre többször veszem észre, ha valamit automatikusan csinálok és ilyenkor viszonylag hamar vissza tudom rántani magam a jelenbe. Az érzéseimmel is kezdek egyre inkább tisztába jönni, könnyebben felismerem őket és ez által nyugodtabbnak is érzem magam – általánosságban véve legalábbis. Nyilván van, amikor nem úgy mennek a dolgok, de ilyenkor kiadom magamból a feszültséget és utána lenyugszom, ami eddig nem volt jellemző.

Összességében úgy gondolom, hogy az elmúlt időszakban sem csak egy helyben toporogtam, haladok előre, még ha lassacskán is.


A szerző:


Az evési szokásaink sokszor nagyon messzire vezetnek:

  • olykor akkor is eszünk, amikor a lelkünk éhezik,

  • sokszor az étel jelentheti az ölelést, a biztonságot,

  • vagy éppen a dühünk levezetésének egy formáját,

  • a nehéz érzéseinkkel való kevésbé ideális megküzdés egyik módját.

A megélt, de nem tudatosított érzelmeink és azok elfojtása, belső feszültséget, frusztrációt okoznak. Jojózásnál fontos, hogy tudatosítsuk a nehéz érzéseinkkel és az életvezetési problémáinkkal való megküzdési mintázatainkat, hiszen ezek is megjelenhetnek a táplálkozási szokásainkban.




Egyre inkább úgy érzem, hogy az IntegRun az elmúlt pár év legjobb befektetése lett számomra, hiszen a fenntartható változásban segítenek, amit majd négy hónap múlva is könnyen tartani tudok.


Hajrá Orsi!



Ha segítségedre lehetünk, keress meg bennünket. Az IntegRun coaching alapú életmódváltó, külső-belső megújulást hozó módszere egyedülálló Magyarországon és megoldást kínál a problémáidra. Élj a lehetőséggel.Itt találod csomagajánlatainkatés itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot, ha kérdéseid lennének. Kövess bennünket a Facebook-és az Instagram-oldalunkonis, hogy ne maradj le aktuális híreinkről, tartalmainkról, tippjeinkről. 

Recent Posts

See All